Gomashio ごま塩 – zdravé ochucovadlo
gomashio ごま塩 – zdravé ochucovadlo

Gomashio ごま塩 – zdravé ochucovadlo



Gomashio ごま塩


V poslední době se stále častěji setkávám s japonskou kuchyní, protože můj manžel se stal velkým fanouškem sushi (děti mají rádi pouze wasabi a nakládaný zázvor :)). Jak jsem hledala stále novější recepty, narazila jsem na sezamovou sůl, co je japonsky gomashio (goma: sezam, shio: sůl).

Důležitá složka nejenom japonské, ale i makrobiotické kuchyně


Pokud v této chvíli existují nějaké pochybnosti, bez obav čtěte dále.Nebudu vás seznamovat s tajemstvím přípravy maki! :)

Představím vám zdravé ochucovadlo, které můžete používat místo soli a které nejenom zlepšuje a posiluje trávení, ale obohatí stravování i o vitaminy, vzácné oleje, bílkoviny a minerální látky. Směs sezamových semínek a soli alkalizuje krev, a proto i celý organismus.

Navíc si do rubriky zdravého stravování můžete přidat i dva nové body: nejenom, že budete používat méně soli, ale navíc svému organismu dopřejete i mnoho dalšího dobrého.

Chcete znát recept?


Příprava je velmi snadná:

k 15 polévkovým lžícím sezamových semínek přidejte 1 polévkovou lžíci soli

Toto je základní recept a jsou možné i jiné verze od poměru 5:1 až po 25:1. Dětem se doporučuje poměr 20:1.

Zde se na chvíli zastavme: sůl neznamená rafinovanou, jodovanou sůl, ale nerafinovanou nebo například himálajskou! Sezamová semínka ať jsou podle možnosti bio, určitě ne geneticky modifikované.

Tedy:

1.) Sůl začněme pražit, ale pouze tak dlouho, aby se z ní odpařila voda (bez oleje),

2.) potom opražme sezamová semínka (bez oleje), nejlépe ve woku. Pražme na mírném ohni, dokud se malá semínka neopraží do zlatohněda a nebudou mít příjemné ořechové aroma.

3.) Sůl a sezamová semínka smíchejme, a potom, když směs vychladne, jemně a krouživými pohyby na hrubo rozdrťme v hmoždíři.

Hotovou sezamovou sůl uchovávejte v uzavřené skleněné lahvičce. Čerstvost si uchová přibližně 1 týden, proto se nevyplatí dělat větší porci.

Do jídla přidávejte tehdy, když je hotové.

Pokud se vám chce, můžete ho udělat i z lněných semínek (buďte však opatrní, protože více praská) nebo z jiných olejnatých semínek (např.slunečnicových).

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s Vašimi známými, aby si ho mohli přečíst i oni.

Připomínky

Pro přidání komentáře musíte být přihlášení! Zde se můžete přihlásit

Ceníme si Vaši věrnost!

Období slev v procentech skončilo, protože chceme, abyste jako člen Manna klubu získali nenapodobitelnou péči a ještě více výhod. Manna klub jsme vytvořili právě proto, aby byly nabídky, které jsou pro Vás připraveny, co nejpřehlednější.

Zjistěte více