5 věcí, které nikdy nedělejte večer před spaním
5 věcí, které nikdy nedělejte večer před spaním

5 věcí, které nikdy nedělejte večer před spaním



Veselé, svěží a energické vstávání začíná vhodným večerním rituálem. Pokud jste až dosud neměli žádnou zaběhnutou rutinu před spaním, potom je nejvyšší čas, abyste si ji vytvořili. Zde jsou pro vás nejlepší tipy!

To, jestli se ráno vzbudíte plní elánu, s dobrou náladou a odpočinutí, často závisí od toho, jaký byl váš předcházející večer. Když se vám často stává, že jste ráno podráždění, unavení a nesoustředění, potom je možné, že byste se večer před spaním měli vyhnout následujícím 5 věcem.

Zde je několik věcí, které na konci dne nedělejte v žádném případě, protože mohou ovlivnit kvalitu spánku a mohou narušit klidný spánek.

1. Vydatná večeře

Asi neslyšíte poprvé, že se nedoporučuje jíst večer po šesté - sedmé hodině. Ne náhodou. Pokud konzumujete těsně před spaním velké množství potravy nebo těžká jídla, potom tím dosáhnete to, že svému žaludku zadáte „úkol” právě tehdy, kdy už by chtěl odpočívat. V noci, stejně jako celé tělo, tak i trávicí trakt vstupuje do období regenerace, co znamená, že potravu určenou na strávení nedokáže zpracovat tak rychle, jako by to udělal během denních hodin. Špatné sny a narušený spánek s častým probouzením, je výsledkem toho, že jste se na noc uložili s plným žaludkem. Proto doporučuji, pokud je to alespoň trochu možné, dodržujte odstup mezi časem odchodu do postele a posledním jídlem. Nejlepší je, pokud si na večeři dáte už jenom lehký salát, případně malý rostlinný jogurt, semínka nebo léčivé čaje bez kofeinu.

2. Příliš mnoho obrazovky

Ze všech zlozvyků je snad nejobtížnější čelit tomuto. Různé „mašinky“: smartfóny, monitory a obrazovky televizorů ze sebe vyzařují silné a ostré světlo, které se dostává do našich očí, které ho vnímají jako sluneční záření, tedy narušují náš přirozený biorytmus. Lidský organismus je citlivý „přístroj”, aktivní a pasivní období si vytváří na základě vnějších podnětů. Protože se stalo součástí našeho moderního života, že i v noci si doma děláme denní světlo a až do momentu, kdy si jdeme lehnout, plaveme v záři světel a monitorů, není divu, že když najednou vypneme zdroj světla, nedokážeme usnout. Naše tělo potřebuje přítmí, aby začalo produkovat látku jménem melatonin, která je zodpovědná za vznik pocitu ospalosti. Ta signalizuje organismu, že je večer a nejvyšší čas si lehnout. Pokud chcete, abyste byli ve chvíli, kdy si jdete lehnout už ospalí, potom je důležité, abyste se minimálně hodinu před spaním nevystavovali světlům obrazovek a světel! Poslouchejte hudbu, zapalte si vonnou svíčku a relaxujte odpařováním Manna levandulového esenciálního oleje, díky čemu se ponoříte do říše snů tak, že si zároveň rozmazlujete i své city.

3. Silné vůně

Přirozené, jemné, přírodní vůně mohou vaši náladu ovlivňovat vysloveně pozitivně a mohou pomoci uvolnit se, avšak těsně před spaním se musíte silným parfémům vyhýbat. Spánek je o tom, abyste zmírnili vlivy vnějšího světa, do čeho neřadíme pouze vyloučení světla, ale i vůní. Pokud chcete mít v každém případě na své pleti příjemnou, jemnou vůni, potom použijte některý z Manna pěnových krémů nebo si na obličej nastříkejte trochu Manna santalové květinové vody.

4. Intenzivní fyzická aktivita

Pokud máte na fyzickou aktivitu čas pouze na konci dne po práci, nebojte se, dejte pozor pouze na to, aby to nebylo těsně před spánkem. Pokud například chodíte běhat a už je pozdě, raději to nechejte na ráno, protože po větším, zatěžujícím tréninku budete pravděpodobně ještě několik hodin plní energie. Ve večerních hodinách dělejte místo silného kardio tréninku raději natahování a relaxační cvičení, kterými jsou například jóga, thai chi nebo pilates.

5. Alkohol a kouření

Mnozí se chybně domnívají, že po skleničce vína se bude spát lépe. Je možné, že alkohol omamuje, brání však hlubokému spánku. Proto bude odpočinek pouze povrchní, spánek plytký a probouzení těžké. Při velkém množství alkoholu budete zase muset počítat ještě i s bolestí hlavy jako vedlejším účinkem. Kouření také příznivě neovlivňuje kvalitu spánku. Nikotin stimuluje organismus, a proto je usínání obtížnější. Dobrým nápadem není ani to, pokud před spaním vypijete velké množství vody. Za několik hodin se určitě vzbudíte a budete muset jít na záchod, během jedné noci možná i několikrát. Právě proto doporučuji, abyste přibližně 1,5 hodiny před spaním už nic nepili.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s Vašimi známými, aby si ho mohli přečíst i oni.

Připomínky

Pro přidání komentáře musíte být přihlášení! Zde se můžete přihlásit

Ceníme si Vaši věrnost!

Období slev v procentech skončilo, protože chceme, abyste jako člen Manna klubu získali nenapodobitelnou péči a ještě více výhod. Manna klub jsme vytvořili právě proto, aby byly nabídky, které jsou pro Vás připraveny, co nejpřehlednější.

Zjistěte více